The One Minute Manager

The One Minute Manager

By Kenneth Blanchard and Spencer Johnson

The One Minute Manager” prezinta cititorului o tehnica simpla si in acelasi timp o practica de management bazata pe studii in medicina si stiinta comportamentului uman. Tehnica este destinata sa ajute managerul sa creeze mediul propice in procesul de transformare a managerilor incepatori in viitori manageri de succes.



Tehnica descrisa in carte este sintetizata in trei secrete interdependente care doar aplicate impreuna conduc la succes.

1. One Minute Goal Setting (1 minut pentru setarea obiectivelor)
2. One Minute Praising (1 minut pentru lauda)
3. One Minute Reprimand (1 minut pentru admonestare)

1 minut pentru setarea obiectivelor” este primul secret si conceptul de baza pentru “One Minute Manager”. Autorii fac referire la principiul Pareto 80/20: 80% din rezultatele importante vin din atingerea a 20% din obiective.

Cum ii puteti ajuta pe angajati sa fie intr­-adevar incantati de munca lor? Clarificati ceea ce se asteapta de la ei!

In cativa pasi simpli:

1. Puneti­-va de acord asupra obiectivelor.  Stabiliti-le impreuna.
2. Stabiliti ceea ce inseamna un comportament adecvat.
3. Scrieti fiecare obiectiv pe cate o foaie de hartie, folosind mai putin de 250 de cuvinte.
4. Cititi si re­cititi fiecare obiectiv, in mod frecvent.
5. Acordati­-va cate un minut in fiecare zi pentru a verifica performantele si pentru a vedea daca modul in care actionati va duce la indeplinirea obiectivelor.

1 minut pentru lauda ” este cel de­-al doilea secret. Autorii sunt de parere ca un manager productiv ii ajuta pe angajati sa isi atinga potentialul atunci cand observa si notifica cand acestia din urma fac ceva bun.

"People who feel good about themselves produce good results."

“1 minut pentru lauda” functioneaza bine atunci cand:
1. Le spuneti angajatilor ca veti discuta despre ceea ce fac.
2. Laudati angajatii imediat, recunoasteti oficial rezultatele pozitive ce conduc la atingerea (chiar partiala a) obiectivelor.
3. Le spuneti angajatilor exact ce au facut bine ­ fiti specific, cu exemple clare si la obiect.
4. Spuneti-­le cat de bine va simtiti la randul dvs referitor la ceea ce au facut si cum contribuie aceste lucruri la obiectivele generale ale organizatiei, precum si la succesul altor colegi.
5. Acordati-­va cateva secunde de liniste pentru a simti importanta momentului.
6. Incurajati angajatii sa continue cu aceeasi dedicare si in aceeasi directie.
7. Dati mana :)

1 minut pentru admonestare” este cel de-­al treilea secret.
In mod cert, primul factor motivator este feedback­ul cu privire la rezultate.

Feedback is the breakfast of champions”.

1. Spune-­le angajatilor ca veti discuta despre ceea ce fac.
2. Spuneti-­le angajatilor ce au facut gresit ­ fiti specific, cu exemple clare si la obiect.
3. Spune­-le oamenilor cum te simti in legatura cu ceea ce a facut gresit si impactul negativ pe care rezultatele muncii lor il vor avea asupra intregului departament si al organizatiei.
4. Acordati-­va cateva secunde de liniste pentru a simti importanta momentului.
5. Adu-­le aminte ca sunt valorosi pentru organizatie si cata speranta si incredere ai in ei si in rezultatele muncii lor.
6. Reafirma faptul ca ii apreciezi ca persoana si ca modul in care au procedat gresit in situatia respectiva nu ii ajuta sa performeze sau sa isi atinga obiectivele.
7. Cand admonestarea e gata, e gata :) Dati mana!

Autorii scriu ca un manager are 3 optiuni atunci cand doreste ca un potential angajat sa exceleze la locul de munca:

1. Angajeaza un star (poate fi greu de gasit si costisitor sa­-l angajezi si sa-­l pastrezi in organizatie!)
2. Angajeaza pe cineva cu potential si ofera training in mod sistematic
3. Spune o rugaciune in speranta ca angajatul tau va deveni mai bun! :)

Optiunea 2 este clar cea mai buna. Cu toate acestea, nu e ironic faptul ca majoritatea companiilor cheltuie mai putin de 1% din buget pentru a oferi training angajatilor?

--
Va invitam la discutii! Daca sunteti manager: aplicati aceste principii? Daca sunteti angajat: sunt practicate tehnicile descrise in organizatia din care faceti parte?

Cartea poate fi achizitionata de aici: New One Minute Manager (transport gratuit la orice comanda, oriunde in tara). 

The Bright Stars

Quality means doing it right when no one is looking." - Henry Ford

No comments:

Post a Comment